haha gaaf man super leuke character. en leuk gerigd ook met zijn buik etc dat mooi mee beweegd met elke beweging. Hoe heb je de character gemaakt?
AndreNL: haha gaaf man super leuke character. en leuk gerigd ook met zijn buik etc dat mooi mee beweegd met elke beweging. Hoe heb je de character gemaakt?
Ik heb het hele character gemaakt in Maya. De basis van de rig is een gewone biped-rig waarbij ik smooth skinning heb gebruikt met een hele serie influence objects (34 cubes, 35 wires en een stel clusters) aangestuurd door blend shapes om volledige controle te krijgen over de deformatie van zijn buik.
De facial rig bestaat uit 38 blend shapes waarbij ik de afzonderlijke muscle poses in een apparte blend shape heb gemodelleerd om deze vervolgens samen te kunnen mixen tot de gewenste emoties voor het gezicht en letters voor de mond.
De kleding is gesimuleerd mbv Maya nCloth en het haar is Maya Fur waaraan dynamics is toegevoegd door er een eenvoudige Maya Hair setup aan te koppelen. Beide technieken zijn met de rechter versie van het character (in de figuur hierboven) geillustreerd.
Ik ben nog van plan om in de nabije toekomst een screen capture te maken waarin de verschillende features van de rig meer in detail naar voren komen. Als ik die klaar heb, zal ik hier een update posten.
Marco.