Mannetje
Algemeen / 21 jaar geleden
5 hoekige polygonen http://www.geocities.com/mijn_webzijde/mofo_front.txt
http://www.geocities.com/mijn_webzijde/mofo_back.txt
http://www.geocities.com/mijn_webzijde/mofo_perspective.txt


Hoi , ik had een vraagje , mijn model bezit 5 hoekige polygonen... is dat acceptabel wanneer je het niet deformeert , voor bijv een animatie.





 Like
Volg
 Reageer
Jza
Er is veel te doen om 5 sided poly's, en veel mensen zullen je zeggen dat alles behalve quads niet kan.

Echter sinds ik Steven Stahlberg heb horen zeggen dat hij zich nooit bekommert om vijfkanten of tri's (of zelfs maar edgeloops) ben ik er zelf ook een stuk lakser mee geworden in inderdaad levert het in de meest gevallen geen (belichtings-)problemen op. In het geval van gezichten (facial deformations enzo) is het een iets ander verhaal m.i. omdat je het jezelf gemakkelijker kan maken om een gezicht te animeren als je even over je topologie nadenkt.

In het geval van de 5 poly's op het been van je model bijvoorbeeld lijkt het me geen enkel kwaad kunnen (en als het wel voor problemen zorgt kun je er later altijd nog quads van maken).
 21 jaar geleden
Corny
leuk model, maar waaropm 5 corners houden. Voor zover ik kan zien kun je vijfhoeken op de benen makkelijk oplossen. Lijkt me nou net zo'n plek waar het raar gaat trekken als je het animeert.
 21 jaar geleden
3ddy
Voor een game-model converteert de 3d-engine het automatisch in 1 3hoek en 1 4hoek. Voor de rest met een subdivision zal hij het aanpakken door het op te vullen met 4hoeken. Dus opzich maakt het niks uit B-)
 21 jaar geleden