He Jeroen, erg tof gedaan. Al mocht het verhaal wel iets meer snelheid hebben (karakters wachten te veel op elkaar, waardoor er onnodig veel tijd verloren gaat) en iets meer logica hebben. In de laatste 2 seconden van het verhaal is het vrouwelijke karakter in een keer overtuigd van hoe "leuk het is" om aan achterna gezeten te worden door een beer (die overigens highpoly is...) De "cut" sequence is best grappig, maar voegt niet echt wat toe aan het verhaal. Ook het verplaatsen van de camera is wat "rommelig"
Je verhaal kun je vergelijken met I'm a mac en I'm a PC. Ik weet niet of je het ooit eerder hebt gezien, maar kijk eens goed hoe de acteurs ten opzichte van elkaar bewegen. Ze bewegen pas enorm wanneer ze praten, dus de aandacht vragen van de kijker. En ze volgen elkaar lekker snappie op.
Ik vind het idee wel leuk gevonden! Wat vaak met schoolprojecten gebeurt is dat iedereen heel erg z'n eigen dingetje gaat maken. Achteraf blend dat niet altijd mooi samen. Daar komt nog eens bovenop dat niemand het tof vindt als er in hun werk geknipt wordt. Maar als het moet, dan moet het. Kill your darlings.
Voor m'n eigen afstudeerproject was het een eis, dat iedereen een stukje modeling, animatie en knipwerk deed. Wij hadden een eental mensen die geen allrounder waren, ook niet bevoordelijk!
Affijn, voor een studieproject vind ik het goed gelukt. Neem de tips van 3ddy mee, en het wordt alleen maar nog beter!
Bedankt voor je reactie. Met de term kill your darlings zijn we maar al te bekend gezien we ontzettend veel hebben weg geknipt. En waar merk je dan verschillen tussen de animaties? Het is door twee personen gemaakt die constand samen hebben gewerkt aan de animatie (we werkten niet alleen). Verder hadden we graag nog een blok verder gewerkt gezien er nog meer dan genoeg te doen is. Maar helaas wachten andere projecten op ons.
Ik dacht het te kunnen zien aan de timing en het ritme waar 3ddy het ook over heeft. Maar nogmaals, ik vind dit voor een studentenproject erg geslaagd, het is mooier dan mijn studentenwerk!
Het waren een paar voorbeelden die ik zelf heb meegemaakt die een aanleiding 'kunnen zijn'.
Het is positief dat je nog verder had willen werken, dat geeft alleen maar aan dat je er lekker in zit en er nog meer in kan stoppen. Ben heel benieuwd naar je toekomstige projecten!
Leuk gedaan. Wat ik zelf ooit bij een animatie van een figuurtje merkte is dat het lastig is de bewegingen niet stroperig te laten zijn. Wanneer je de bewegingen beter aan laat sluiten op tekst duur van de karakters en wat afgemetener/sneller dan komt er gelijk meer vaart in het verhaal.
Bedankt voor je bericht 😊 Dit was voor ons beiden de eerste keer om gezichts animatie te doen en dus ook dialoog. Volgende keer zal sowieso een totaal andere aanpak genomen worden om dit beter samen te laten werken.