Meer en meer ben ik Blender aan het omarmen. Dit keer een eerste rig met rigify gemaakt. De flexibiliteit om na het genereren van de rig weer heea aan te passen en opnieuw te genereren is heel fijn. En tijdens het proces van het maken van dit karakter geen crashes van de applicatie ondervonden. Kleine update en de OCIO workflow opgezet en een nieuwe render gemaakt.
3 jaar geleden geplaatst
2021.
1 Likes3387 Views Reacties
Dank je 3ddy. Blender heeft wel zijn quirks en er valt nod veel te verbeteren, maar er wordt hard aan gewerkt. Dit komt natuurlijk omdat je volledig op de hoogte gehouden wordt door o.a. Paolo met zijn weekelijkse blender update. Dit in tegenstelling to 3DsMax, waar ik op het beta forum wel op de hoogte blijf, maar 3Dsmax staat al jaren een beetje stil. Met alle support van al de grote bedrijven lijkt Blender een niet te stoppen concurrent t.o.v. van de gevestigde (3D) software ontwikkelaars.
Ik kan je de hand schudden. Kom ook van Max af. En ja je hebt gelijk met dat het nog niet af is, maar het idee dat er idd aan gewerkt wordt, niet stil staat en je betrokken wordt, is een enorm pluspunt. En de interface reageert iig lekker snel.
Wanneer het weer kan organiseert 3DHYPE weer een borrel bij Blender Foundation.
@3ddy, lijkt me weer eens leuk om mee te maken. Hou me op de hoogte, of lees ik dat hier wel in de nieuws sectie? Ik kan me nog herinneren zo'n ruim 20 jaar geleden was er een meetin in een cafeetje in Den Haag. allemaal erg pril en in die tijd was Max echt innovatief.. ben toen die richting in gegaan. Geen spijt van, het is nog altijd prima om te gebruiken voor bepaalde projecten.
Als je de nieuwsbrief ontvangt zal je zeker op de hoogte worden gehouden 😊 Den Haag weet ik niet of ik daar ooit een borrel heb gehouden. Wel in Utrecht en Amsterdam. Oh en Max heb ik ook geen spijt van, veel aan gehad 😊